Nem mindennapi kirándulás

Itt a nyár és szabadidőből nincs hiány. Abban a szerencsés helyzetben találtam magam, hogy az egész családom egyszerre van szabadságon két héten keresztül. Nagyon régen fordult elő hasonló, ezért azon gondolkodunk, hogy ez egy tökéletes alkalom lenne egy közös kirándulásra. Nagyon szeretünk új helyeket felfedezni, új városokat megismerni, a végén pedig egy helyi étteremben megvacsorázni. Olykor belefér egy-egy külföldi utazás is, de idén arra gondoltunk, hogy annyi minden van, amit még nem próbáltunk ki Magyarországon, ezért idén belföldön maradunk. Ilyen melegben viszont elviselhetetlen lenne órákig csak sétálni. Nem a tipikus kiránduló időjárás van, amiben kellemes lenne túrázni. Ezért valamilyen vízparti elfoglaltsággal egybekötött kirándulásra gondoltunk. Mindannyian elkezdtünk keresni lehetőségeket. Arra jutottunk, hogy a Balatonra mindig lehet számítani. A környékén van mit felfedezni, tudunk utána finom ételeket enni, végül elmehetnénk úszni is. Ahogyan kerestem a kirándulóhelyeket, megakadt a szemem valami különlegesen. A vitorlás bérlés kapitánnyal balaton lehetőség elég izgalmasnak tűnt, ezért tovább olvastam ebben a témában.

A https://balatonpro.hu/balatoni-vitorlazas-kapitannyal/ linken vitorlás hajó bérlés lehetőségével találkoztam. A Balaton körül több kikötővel is rendelkeznek és akár 12 fős befogadó képességű hajót is lehet tőlük bérelni, ami tökéletes lenne a családi kirándulás lezárásához. Ez olyan program, amit még egyikünk se próbált. Pontosan ezért fel is merült bennem a kérdés, hogy mi hogyan tudnánk kormányozni egy hajót? Lám, ezért kínálják azt az opciót, hogy maga a vitorlás kapitánya is együtt utazhat velünk a hajón, ha nincs vitorlás hajó vezetői tapasztalatunk vagy kezdő vitorlásként még nem érezzük magunkat magabiztosnak ahhoz, hogy egyedül irányítsunk. Ha szeretnénk, a Balaton túlpartjára is el tudunk hajózni, csupán pár órát vesz igénybe a tó átszelése. Eközben pedig a programot mi magunk határozhatjuk meg. A vitorlás bérlés kapitánnyal balaton igazán kényelmesnek tűnik az olvasottak alapján. Annyira, hogy akár több napos vitorlás túrákhoz is lehet hajót bérelni. Viszont minimum 2 óra javasolt a bérelt hajókon való időtöltésre, hogy ne szenvedjünk hiányt élményekből. Az biztos, hogy azt nem fogunk, ahogyan elképzelem, hogy a Balaton közepén megállunk egy kis pihenőre és megmártózunk a vízben, miközben a hűtőből kivett, hideg üdítőnket isszuk.

Úgy tűnik, nemcsak a családi, vagy baráti kiruccanásra alkalmas a balatoni vitorlás bérlés kapitánnyal, hanem csapatépítő programokra és különböző eseményekre is. Ahogy elmeséltem a családomnak, milyen programot találtam, arra jutottunk, hogy a szárazföldi kirándulást teljesen lecseréljük balatoni vitorlás túrára. Idén olyan családi programon veszünk részt, ami egy teljesen új élményt tud nyújtani nekünk.